hagalil.co.il

haGalil onLine - http://www.hagalil.com

 

 

Home Pageזהו ספר עז ונועז. בורג, אינו נושא פנים לאיש:
הוא תוקף את הפונדמנטליזם האסלאמי הקנאי, מדכא הנשים, שאחז בטרור כנשק נגד הקידמה האנושית, ובה בעת מבקר את הציביליזציה המערבית החומרנית, שאלוהים שלה הוא אלם של העשירים והחזקים.

בנו של אחד "האבות המייסדים" של הציונות הדתית יוצא בספר זה בחריפות חסרת תקדים נגד הממסד הדתי הישראלי, ממסד ללא מוסר, ללא סדר יום חברתי, מנותק מן הבעיות האמיתיות של העולם המודרני ושל ישראל.

מאת אברהם בורג:
אלוהים חזר

רמי טל עריכה
[GERMAN]

"מסלע איתן, אליו פניתי בילדותי וביקשתי סעד ונחמה - משהו שבין האומנת לפסיכיאטר האישי - אלוהים בשבילי היום הוא מקור בלתי נדלה של סקרנות. אלוהים הוא מקור השאלות. עם אלוהים של שאלות אפשר למצוא הרבה יותר פתרונות מאשר עם אלוהי התשובה. אלוהים של תשובות הוא אלוהים של רובוטים, אלילם של הבורים. אלוהים של שאלות הוא אלוהיהם של יוצרים יצירתיים ואמנים רבי השראה. אלוהי התשובות המוכנות מראש מְשַמֵּר את העולם ומנוון אותו. ואלוהי השאלות בורא עולמות חדשים בכוח התהייה, החקר והסקרנות".

"אלהים חזר", על הזהויות המתנגשות במאה ה 21, הוא ספר השאלות של אברהם (אברום) בורג, מן המקוריים והרהוטים במפה הפוליטית הישראלית, מי שנחשב להבטחה הגדולה של מפלגת העבודה, שלפני זמן קצר הדהים את מפלגתו ואת הציבור הישראלי, כאשר הודיע על פרישה (זמנית?) מן הפוליטיקה.

זהו ספר עז ונועז. בורג אינו נושא פנים לאיש: הוא תוקף את הפונדמנטליזם האיסלאמי הקנאי, מדכא הנשים, שאחז בטרור כנשק נגד הקידמה האנושית, ובה בעת מבקר את הציביליזציה המערבית החומרנית, שאלוהים שלה הוא אלם של העשירים והחזקים. בנו של אחד "האבות המייסדים" של הציונות הדתית יוצא בספר זה בחריפות חסרת-תקדים נגד הממסד הדתי הישראלי, ממסד ללא מוסר, ללא סדר-יום חברתי, מנותק מן הבעיות האמיתיות של העולם המודרני ושל ישראל.

"האם נהיה כצלבנים", שואל בורג. במקום להשיב, הוא מוביל את קוראיו לסיור מרתק בשבילי ההיסטוריה היהודית והציונית, משבתאי צבי ועד הרצל, מפרויד עד ישעיהו ליבוביץ, ותוך כדי כך מציג הצעות רדיקליות ותפיסות חדשות על מעמדה הבינלאומי של ישראל, על המסלול שיוביל אותנו לקראת שלום אמת, על יחסינו עם ארה"ב, אירופה, והעולם הערבי.

"אלהים חזר", על הזהויות המתנגשות במאה ה 21 חושף את אברהם בורג כאדם המעמיק לחשוב. כל בעיה אנושית מסקרנת ומעסיקה אותו. אדם שאין לו פיתרונות פשוטים, אבל יודע להציג את הבעיות בכל מורכבותן, להאיר אותן מזוויות מקוריות ומפתיעות, ולפתות את קוראיו לחשוב יחד איתו. יהודי, מודרני, סובלני, מאמין, לאומי, קוסמופוליטי: אדם שיש אלוהים בליבו.

ELOHIM CHASAR
GOD IS BACK

Jedioth 88 NIS / 965-511-749-9 :ISBN

weitere hebraeische
Buecher ueber Staat und Gesellschaft

Burg was born in Jerusalem and is the son of Yosef Shlomo Burg, a minister in several Israeli governments himself. He served in the Israel Defense Forces and graduated as a lieutenant in the paratroopers brigade. He then studied Social Sciences at Hebrew University in Jerusalem.

Burg was an activist in left wing organizations and the Peace Now movement. He was injured in the grenade attack on a Peace Now demonstration in Jerusalem in February 1983, which killed Emil Grunzweig.

In 1985 he took a position as an advisor to Prime Minister Shimon Peres, and in 1988 he was elected to the Knesset through the Israeli Labour Party.

In 1995 he was appointed chairman of the Jewish Agency and the World Zionist Organization, and resigned from the Knesset. During his years at office the Zionist organization took on new functions and responsibilities such as the returning of Jewish property lost during the Holocaust.

In 1999 he was elected speaker of the Knesset, a position he held until early 2003. In his capacity as speaker of the Knesset he served as interim President of Israel for 20 days, from July 12, 2000, to August 1, 2000, when the presidency was vacant. In 2001 he ran for head of the Labor Party, and lost.

In October of 2003 Burg caused a sensation when he published an article in the British newspaper The Guardian named 'The end of Zionism' , calling for a quick withdrawal from the Palestinian Territories.

In 2004 he resigned from public life. However, he has remained active on small scale around the world, giving lectures at events sponsored by for example the Dutch Israel advocacy organization 'CIDI'. Three years after leaving Israeli politics is now a citizen of France and a successful businessman.

In an interview in Haaretz in June 2007, Burg called for the abolition of the Law of Return, and stated that "to define the State of Israel as a Jewish state is the key to its end. A Jewish state is explosive. It's dynamite." However, in a response to public criticism of the interview published two weeks later, he retracted from his original position stating that the alternative he offers is "a transition from a definition of Israel as a 'Jewish State' to its definition as "A State of the Jews'.

[zionismus.info/grundlagentexte/burg]

hagalil.com 19-07-2007

 


DE-Titel
US-Titel
Books

J?dische Weisheit
Ihre neue MailBox...

hagalil@hagalil.com / 0179-1121546
haGalil onLine - Editorial

haGalil onLine